Kia Stonic – opis modelu

kia stonic

Kia Stonic to samochód osobowy koreańskiej marki produkowany od 5 lat. Reprezentuje segment B jako crossover klasy miejskiej. Model ten jest spokrewniony z Hyundaiem Koną, a zbudowano go na bazie Kia Rio jednak większą uwagę przywiązując do wymogów klientów z Europy.

Zdecydowanie to auto osobowe wizualnie podobne jest do innych modeli z tego okresu. Charakterystyczne dla Kia są tu wąskie światła, chrom i dwukolorowe nadwozie. Ciekawostką jest możliwość konfiguracji gamy kolorów w ponad 100 kombinacjach tj. 23 kolory nadwozia i 5 kolorów dachu.

Kia Stonic ogólnie

Sonic zastąpił model Soul, gdzie II generacja Soul stała się w 100% pojazdem elektrycznym. Po liftingu w roku 2020 samochód otrzymał diody LED w reflektorach, zmieniono pas przedni, dodano 16” alufelgi i nowe lakiery. Wnętrze to spory ekran odpowiadający za obsługę multimedialnego systemu.

Model ten oferowano w trzech wersjach wyposażenia: M, L oraz XL. Podstawowa to sześć poduszek powietrznych, systemy ABS, EBD, reflektory projekcyjne, klimatyzacja niestety manualna, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek.

Najdroższa wersja miała reflektory w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko, podgrzewane szyby i kierownice, wielostopniową regulację foteli i nawigację satelitarną TomTom.

kia stonic

Kia Stonic jednostki napędowe

Po modernizacji gamę silników zasilił układ miękkiej hybrydy. Dotychczas silniki benzynowe to 1.0 T-GDI o pojemności 998 cm3 w układzie R3 DOHC z mocą 120 KM oraz słabsze 1.2 (1248 cm3 R4 DOHC ) o mocy 84 KM i 1.4 (1368 cm3 R4 DOHC  ) 100 KM. Osiągi jakie oferowały to prędkość maksymalna 185 km/h i przyspieszenie 10,3 sekundy do 100 km/h.

Silnik wysokoprężny był dostępny tylko jeden i był to 1.6 CRDi o pojemności 1582 cm3 w układzie R4 DOHC z mocą 110 KM. Zapewniał on prędkość rzędu 180 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 11,3 sekundy. Jak widać samochody z tym silnikiem były całkiem zwinne.

5/5 - (1 vote)